loading...
worldnews
admin بازدید : 40 سه شنبه 17 دی 1398 نظرات (0)

آقایان همیشه به پیراهن رسمی نیاز دارند و جز آن دسته از پیراهن هایی است که در خرید آن باید بسیار دقت کنید. در خرید پیراهن مردانه باید همیشه دقت کنید که انتخاب درستی داشته باشید تا استایل شما اختلالی ایجاد نشود زیرا یک رکن مهم است.

اما در خرید یک پیراهن مردانه باید به چه نکاتی توجه کنید ؟ چه فاکتورهایی در انتخاب یک پیراهن مردانه بسیار مهم است ؟

شما برای انتخاب یک پیراهن مناسب باید به یک سری از فاکتورها توجه کنید :

اندازه بودن یک پیراهن مردانه مجز اولین فاکتور در انتخاب یک پیراهن مردانه است و توجه کنید اگر پیراهن مردانه شما اندازه شما نباشد به هیچ عنوان نباید خریداری شود.

شاید بگویید این فاکتور در خرید همه لباس ها صدق می کند بله درست است اما این موضوع در خرید یک پیراهن مردانه حیاتی تر است. این فاکتور اندازه بودن با دو عامل مشخص می شوند :

آقایان باید در پیراهن مردانه خود احساس راحتی کنند و مورد دوم این است که پیراهن باید فرم اندام آقایان را به خوبی نشان دهد.

به طور کلی سه نوع استاندارد برای پیراهن های مردانه وجود دارد :

1) اسلیم فیت : این مدل از پیراهن های مردانه بیشتر مناسب آقایان ورزشکار هستند زیرا این پیراهن ها دوازده سانتی متر به دور سینه آقایان اضافه می شود .

2) فیت معمولی : این پیراهن های مردانه مناسب آقایان عضلانی و متوسط مایل به چاق است.

3) پیراهن های گشاد : مناسب آقایانی است که درشت هیکل و چاق هستند.

شاید در یک نگاه اندازه بودن پیراهن مردانه را این گونه تعریف کنید که اندازه بودن یعنی فقط تنه لباس اندازه باشد اما باید بگویم فقط به تنه ختم نمی شود. اندازه بودن به سایز سرشانه ها، فاصله یقه از گردن، بازو و سرآستین ها نیز گفته می شود.

منبع: پیراهن رسمی مردانه و نکاتی برای یک خرید موفق

بررسی سایز و اندازه پیراهن مردانه

معمولا آقایان پیراهن‌هایی را می‌پوشند که اندازه و سایز آن‌ها نیست. علت این مساله این است که بسیاری از این پیراهن‌ها به صورت صنعتی دوخته و آماده شده اند. پس لزوما سایز فرد خاصی در این مساله مطرح نیست و همه باید به دنبال پیراهن مناسب اندازه خودشان باشند.

در ادامه نکاتی را بررسی خواهیم کرد که مصداق هر دو نوع پیراهن صنعتی و شخصی دوز باشد و در هر دو مدل باید رعایت شوند.

پیراهنی که کاملا سایز و اندازه شما باشد راحت است و راحت بودن برای هرکس معنای متفاوتی دارد. مردانه که جثه درشتی دارند با پیراهن های بزرگ و آزاد راحت هستند اما افرادی که لاغر و نحیفند اگر این لباس را بپوشند ظاهر جالبی نخواهند داشت. افراد لاغر پیراهن های فیت و تنگ را باید انتخاب کنند. در هرجثه و اندامی که باشید پیراهنی که شما می‌پوشید باید چند ویژگی داشته باشند:

1. سرشانه های پیراهن باید کاملا روی شانه باشند و دقیقا بر روی شانه ها تنظیم شود. حتی با کمتر از یک سانت نیز نباید به سمت گردن یا پایین کشیدگی داشته باشد.

2. پیراهن کاملا اندازه باید در بخش قفسه سینه و بالاتنه ماکسیمم تا 2 سانت فضای آزاد داشته باشد تا از چسبیدن به بدن جلوگیری شود.

3. یقه پیراهن بعد از بسته شدن باید تا یک اینچ فضای باز داشته باشد تا از احساس خفگی و سنگینی جلوگیری شود.

4. سرآستین ها و جادکمه ها باید به نحوی دوخته شوند که دکمه های سرآستین به آسانی باز و بسته شوند.

5. آستین ها باید اندازه استانداردی داشته باشند یعنی نه کوتاه باشند و نه گشاد و بلند باشند.

منبع: پیراهن های مردانه چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟

 

 

طرح پیراهن مردانه :

برای انتخاب طرح پیراهن های مردانه هنگام خرید باید ابتدا توجه کنید که در چه موقعیتی می خواهید از این لباس استفاده کنید؟ برای محیط کار و موقعیت های رسمی از یک سری رنگ ها و طرح های ساده باید استفاده کنید اما در موقعیت های غیر رسمی می توانید انواع طرح و نقش ها را امتحان کنید

اما برای انتخاب طرح و رنگ لباس حتما به یک سری اصول باید توجه کنید برای مثال باید ببینید شما از فیزیک بدنی چاقی برخوردارید یا لاغر ؟
مثلا اگر شما اندام چاق و پر و درشتی دارید و یا قد کوتاهی دارید از طرحهای خلوت، راه راه های عمودی ساده و … استفاده کنید. اما برعکس اگر لاغر هستید یا قد بلندی دارید می توانید از طرح های درشت تر، راه راه های بزرگ افقی استفاده کنید.

مدل برش پیراهن مردانه :

همیشه به این نکته توجه کنید یکی از مهم ترین نکات در انتخاب پیراهن مردانه برش پیراهن است. مدل برش، یکی از مهمترین ویژگی های یک پیراهن است. اگر یک پیراهن مدل خوبی نداشته باشد، بهترین دوخت، بیشترین جزئیات، و زیباترین یقه هم نمی تواند آن به یک پیراهن خوب مردانه برای شما تبدیل کند و شما همیشه یک جای استایلتان می لنگد . جزئیات پیراهن شما مثل رنگ و طرح پیراهن شما هرچه که باشد آنقدر مهم نیست و نقش اساسی را مدل برش پیراهن ها بازی می کنند زیرا هنگامی که شما یک پیراهن بسیار خوش رنگ و طرح می پوشید اگر برش آن مناسب نباشد باز هم طرح و رنگش به چشم نمی آید .

شاید بعد از خواندن این مطلب برای شما سوال مطرح گردد که “کدام مدل از بقیه بهتر است؟”

باید در جواب به این سوال بگوییم که : بستگی دارد. اول باید شما بگویید و ببینید که چه جور ظاهری را ترجیح می دهید.

منبع: بررسی مهم ترین نکات در خرید پیراهن مردانه مناسب

 

 


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 98
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 54
  • باردید دیروز : 84
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 188
  • بازدید ماه : 163
  • بازدید سال : 2,163
  • بازدید کلی : 20,043